-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:49540 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

آيا در قرآن مجيد از دست يافتن بكرات آسماني و... ياد شده؟
اصولاً بايد بدانيد قرآن كتابي است براي تكامل معنوي بشر و رفع مشكلاتي است كه انسان با آن مشكلات در حيات فردي و اجتماعي خود روبروست، بنابراين مي بايد انتظار داشت كه قرآن درباره آنچه بچنين مقصودي مربوط مي شود سخن بگويد و نبايد انتظار داشت كه قرآن در مورد هر اتفاقي كه در گذشته و آينده در جهان علم و صنعت اتفاق افتاده است يا مي افتد به تفصيل بحث كند كه اين كار اولاً عملي نيست و ثانياً لزومي ندارد.
مساله فضا نوردي و رفتن بشر بكرات ديگر از نظر كمالي كه بايد بشر در جستجوي آن باشد اهميتي ندارد و قرآن وظيفه اش پرداختن به اينگونه مسائل نيست. با اين وصف گروهي از مفسران در گذشته و نيز در زمان حاضر آيه ي زير را از سوره الرحمن دليل بر اين مي دانند كه قرآن مسافرت بشر را بكرات آسماني امري ممكن مي داند و احتمالاً از ظاهر آيه نيز چنين بر مي آيد كه همين دسته از مفسران گفته اند.
آيه اين است (يامعشر الجن و الانس استطعتم ان تنفذ و من اقطار السموات و الارض و الاتنفذون الا بسلطان)
ترجمه - اي گروه پريان و آدميان اگر توانيد كه از قطرهاي آسمانها و زمين نفوذ كنيد پس بكنيد و هرگز نخواهيد توانست مگر قدرت تسلط.
البته بجز اين آيه آيات ديگر نيز در قرآن وجود دارد كه احتمالاً مي توان از آنها بر امكان بهره برداري بشر از آسمانها و زمين و تسلط او بر آنها شواهدي آورد.

(بخش پاسخ به سؤالات )

ـــــــــــــــــــــ
(1)1- سوره الرحمن آيه 32

ـ5ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.